Beställningsfrågor

Hur beställer jag på Ekosten.se?

Du beställer alla order direkt online, via telefon eller mejl till info@ekosten.se.

Hur fungerar orderbekräftelse? 

För varje beställning får du en bekräftelse till mejlen du har angett vid registreringen.

Leveransfrågor

Hur lång är leveranstiden?

I normala fallet levererar vi mellan 3-5 arbetsdagar. Leveranstiden kan variera beroende på vara, eftersom vi skickar våra produkter från olika lager. Prover levereras oftast inom 2-3 dagar direkt till dörren eller brevlådan. När varan bokas för upphämtning från lager och får ett sändningsnummer meddelar vi dig via e-mail.

Hur går leveransen till?

Leveranssätt varierar från produkt till produkt. Våra hemleveranser sker vardagar under dagtid. Inför en hemleverans kommer transportbolaget att avisera dig och tilldela dig en tid. I de flesta fall går denna tid att ändra i dialog med transportbolaget. För alla hemleveranser gäller transport fram till tomtgräns på körbar väg, om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Vid leverans behöver du uppvisa giltig legitimation.

Mindre försändelser levereras till ett lokalt utlämningsställe. Du får en avisering via sms eller brev när du kan hämta din beställning. Du löser ut ditt paket genom att uppvisa aviseringen och ibland kan även legitimation krävas.Varuprover levereras direkt till brevlådan.Om du har beställt flera olika varor är det möjligt att du får olika försändelser, eftersom vi skickar från olika lager.

Vad kostar frakten?

Varuprover skickas alltid fraktfritt. För alla andra frakter gäller fastpris 169kr oavsett mängd för hela Sverige och Danmark.

Kan jag beställa till en annan leveransadress än min egen?

Det går utmärkt att ändra leveransadress, detta gör du i kassan genom att välja ”annan leveransadress”. Kontrollerar att leveransadressen är helt korrekt innan du lägger ordern. När varorna har lämnat lagret, kostar det 249kr att ändra leveransadressen. 

Hur blir jag aviserad, när leveransen kommer?

Du får en avisering via sms, mejl eller brev.

Vad är viktigt när jag tar emot leveransen?

Kontrollera noggrant vid leveranstillfället om det finns synliga skador på förpackning eller på varan. Alla skador ska noteras på fraktsedeln innan kvittens. Dokumentera skadan med kamera och kontakta oss via e-post. OBS, boka inte hantverkare innan du har fått dina varor.

Levererar ni utomlands?

Vi levererar till hela EU och Norge. För utlandsfraktpriser kontakta vår kundservice.

Returfrågor
  • Hur lång är returrätt?

Vi tillämpar 14 dagars retur- och ångerrätt. 14 dagar gäller från det att du har tagit emot din vara. 

  • Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar en vara.

Varor som returneras ska vara i väsentligen oförändrat skick och i original förpackning. Köparen står för returkostnader och för eventuella transportskador Om vi däremot har skickat fel vara av misstag står vi självklart för returkostnaden.

Frågor om Ekosten.se

Vilka är Ekosten?

Ekosten Sverige AB grundades 2011 och är helt svenskt företag med säte i Strängnäs.

Vilka öppettider har kundservice? 

Vi har öppet vardagar mellan 10-16

Vad har jag för garantier?

 Vi på ekosten.se följer våra leverantörers garantivillkor och i de fall där de inte finns gäller reglerna i konsumentköplagen respektive distanshandelslagen.

Hur får jag information om Ekosten.se, erbjudanden/kampanjer och nyheter?

 Ni kan välja att prenumerera på vårt nyhetsbrev eller följa oss på sociala medier som Facebook, Instagram och Pinterrest för information, inspiration och massa annat.

 

Product added to wishlist
Produkt lagt till i jämföraren
Genom att fortsätta surfa på webbplatsen accepterar du att vi använder cookies. Läs mer om cookies i vår Cookiepolicy.